Jumaat, Jun 10, 2011

jangan sampai jadi mangsa...



korang mesti pernah mengeluh sebab penat nak jaga hati dan perasaan orang lain kan ???
hati si polan nak kena jaga...
perasaan si anu nak kena ambil tahu...
sampai kadangkala terlupa hati dan perasaan korang sendiri...

memang tak salah dan cacat celanya sifat korang...
tu menunjukkan korang prihatin dan ambil berat tentang orang lain...
selagi termampu, korang akan cuba menjaga...
tapi sampai bila ???

jaga tu jaga jugak...
cuma jangan korang sendiri menjadi mangsa...
kalo yang macam INI dibolehkan...

' hidup adalah soal memelihara hati orang lain melebihi hati sendiri, namun jangan sampai melampaui batas sehingga kita menjadi mangsa...'


p/s : bukan jaga si jaga ye...

32 comments:

nuyui a.k.a miss NUSHA berkata... [Reply]

stuju!!

nk jg hati org tp t smpai hati sndiri x trjaga..

Cik Jari Tembam berkata... [Reply]

hidup kena praktikal,
sememangnya kite tak mampu jaga hati semua, hehe ok jgn jadi mangsa! :D

KuNanGKuNanG berkata... [Reply]

salam kenal..dulu ada org marah2 sy sbb dia kata sy ni asik jg ati org je..huhu..tp skrg sy dah pandai jg ati sendiri jg..lalala..

msredcheesecake berkata... [Reply]

mr solo,
sifat semulajadi manusia, esp perempuan suka jaga hati org lain lebih dari hati sendiri...

Ana Montana berkata... [Reply]

terlalu jaga hati org sampai diri sendiri dok makan hati..

Umar Faruq berkata... [Reply]

betul tuh.. jgn sebab nak jage hati orang lain sangat sampai diri kita merana..


btw bro, tahniah sebab dah ada pembaca setia.. baru je kejap entri ni tapi dah ramai komen.. bagus3..

solomolo berkata... [Reply]

@nuyui a.k.a miss NUSHA tak salah nak jaga, tapi kena berpada-pada...

solomolo berkata... [Reply]

@Cik Jari Tembam mana yang kita bole jaga tu, kita jaga...

solomolo berkata... [Reply]

@KuNanGKuNanGmesti sebab awak tak jaga hati dia kan??? mungkin dia jeles kot...

solomolo berkata... [Reply]

@msredcheesecake tu kan sifat semulajadi perempuan...

vampire's lovex berkata... [Reply]

nak jaga hati orang,biar lah berpada pada,jangan sampai diri sndiri terluka ye dak.. hehe

solomolo berkata... [Reply]

@Ana Montana makan hati ulam jantung pon sedap...

solomolo berkata... [Reply]

@Umar Faruq thanks bro... tuela... terkejut jugak td... baru publish, dah ada yang sudi komen...

solomolo berkata... [Reply]

@vampire's lovex setuju sangat2...

Lieyda berkata... [Reply]

tapi hati siapa yang lebih penting,hati kita ke hati mereka :)

b a m b a m ' s berkata... [Reply]

jom lar dgr lagu MENJAGA HATI ... huhuhu

solomolo berkata... [Reply]

@Lieyda ofkoslah hati diri sendiri...

solomolo berkata... [Reply]

@b a m b a m ' s jangan petang ni hujan udahle ye... den nak berjoging kang...

mas saari berkata... [Reply]

setuju!!
kadang kala kita kena jaga hati sendiri jugak..

solomolo berkata... [Reply]

@mas saari betul tu kak... utama diri sendiri dulu, baru utamakan orang lain...

sergeant keroro berkata... [Reply]

betul, kadang-kadang kita kena pentingkan diri sendiri jugak.

solomolo berkata... [Reply]

@sergeant keroro sebab hati dan perasaan kita belom tentu lagi ada orang nak jaga kan...

Cik Puan Zura berkata... [Reply]

kalau dengan org yang kita tau tak pandai menjaga hati org, buat apa kita nak jaga hati dia...nak org hormat kita, kita kene jaga hati org sebelum nak org jaga hati kita... huhu~~

solomolo berkata... [Reply]

@Cik Puan Zura betul tu...

mama comel berkata... [Reply]

betul tu...selalu kena macam ni..org tau kita ni baik hati sampai amik kesempatan kat kita..lagi2 bila dah berkeluarga ni..banyak hati yg kita nak kena jaga..

solomolo berkata... [Reply]

@mama comel tak suka ngan orang yang suka mengambil kesmpatan atas kebaikan yang kita lakukan...

Atika Farha ;D berkata... [Reply]

so true !

Rozuan Ismail berkata... [Reply]

memang perlu jaga hati org lain,tapi seloknya jaga hati diri sendiri dulu.itu lebih penting.

solomolo berkata... [Reply]

@Atika Farha ;D yup...

solomolo berkata... [Reply]

@Rozuan Ismail setuju...

afiqazizan berkata... [Reply]

setuju sangat.
kita tak boleh lah terlalu sangat nak jaga hati orang.

solomolo berkata... [Reply]

@afiqazizan kalo nak jaga pon, biarlah berpada-pada...