Jumaat, Jun 10, 2011

cacing punya hal...



suatu pagi yang indah di sebuah sekolah rendah di Kodiang, seorang guru yang begitu dedikasi mengajar anak muridnya tentang betapa bahayanya minuman keras kepada mereka... sebelum memulakan mata pelajarannya pada hari itu, dia telah mengambil 2 ekor cacing yang hidup sebagai sampel kehidupan dan dua gelas minuman yang masing-masing berisi air mineral dan arak...

" cuba perhatikan ye murid-murid... lihat bagaimana cikgu akan memasukkan cacing ini ke dalam gelas... sila perhatikan betul-betul... cacing di sebelah kanan, cikgu akan masukkan ke dalam air mineral dan yang sebelah kiri ke dalam gelas berisi arak... perhatikan... "

semua mata tertumpu pada kedua-dua ekor cacing itu...

seperti yang dijangka, cacing yang berada dalam gelas berisi air mineral itu berenang-renang di dasar gelas... manakala cacing yang berada di dalam arak, menggeletek lalu mati... si cikgu tersenyum lebar apabila melihat anak muridnya memberikan sepenuh tumpuan pada uji kajinya...

" baiklah murid-murid cikgu semua, apa yang kamu dapat belajar dari uji kaji yang cikgu jalankan sebentar tadi ??? "...

dengan penuh yakin anak muridnya menjawab :

" UNTUK MENGELAKKAN KECACINGAN,
MINUMLAH ARAK! "


cikgu tu terkedu mendengarnya dan terpaksa mentarbiahkan kembali anak muridnya...

* ini cite kelakar ye... takde kena mengena ngan sesapa... *


p/s : budak sekarang dah terlebih advance... INI jangan lupa...

20 comments:

gedek! berkata... [Reply]

harap cacing tu bukan islam

i'm ezza haniza berkata... [Reply]

euwwwwww.......sapa yang ajar budak2 tu macam tu tuu ?

uikss..jum geli geli

http://takkeciksgtpown.blogspot.com/2011/06/geli-geli-je-aku-baca.html

KuNanGKuNanG berkata... [Reply]

he3..anak murid sapa la ni?

Cik Puan Zura berkata... [Reply]

ish ish ish... muntah daghah dengaq jawapan tuh,,,

izyan yasmin berkata... [Reply]

hahaha , habis anak-anak murid ni .

nurul_atiqah berkata... [Reply]

hahaha, parah lah gitu. advanced lah. lawak 2047. hehe.

yatie Awang berkata... [Reply]

haha...betul jugakan....tak yah susah2 makan ubat cacing

farahin nasir berkata... [Reply]

mak ai kesimpulan dak2 nie.. mncabor jd cikgu sekarang nie.. ank2 murid pintar2 bela

:)

perghhh..akhirnya kepuasan d rasa..

tikin berkata... [Reply]

hahahahaha...nkal budak2 tu..bijak2..:)

solomolo berkata... [Reply]

@gedek! dah dikenalpasti... bukan islam...

solomolo berkata... [Reply]

@i'm ezza haniza budak2 kan selalu pikir apa yang dorang nampak depan mata...

solomolo berkata... [Reply]

@KuNanGKuNanG yang pasti bukan anak murid Cikgu Shida yang femes amos tue ye... hahaha...

solomolo berkata... [Reply]

@Cik Puan Zura tau takpe... terkezut cheQ...

solomolo berkata... [Reply]

@izyan yasmin tula pasai...

solomolo berkata... [Reply]

@nurul_atiqah bebudak sekarang kan terlebih advance...

solomolo berkata... [Reply]

@yatie Awang hep...

solomolo berkata... [Reply]

@farahin nasir cikgu zaman skrg kena lagi kreatif ye... kalo tak, abesla...

solomolo berkata... [Reply]

@tikin memang bijak !~

Rozuan Ismail berkata... [Reply]

laen yg diajar,laeh yg difaham.huhu

solomolo berkata... [Reply]

@Rozuan Ismail biasalah... bebudak...