Selasa, April 19, 2011

penangan buku cerita sebelum tedo...


macamanelah anak-anak nak dengar cakap mak bapak kalo :


jangan terkejut kalo kelakuan anak anda tidak seperti apa yang anda harapkan...

kat mana dorang dapat sumber-sumber nie ???



melalui buku cerita sebelum tedo yang mak ayah belikan...


p/s : anak-anak ibarat kain putih yang bersih dan suci... ibu bapalah yang bertanggungjawab dalam mencorak dan mendidik anak-anak mereka...


;']

6 comments:

oshin-jamel berkata... [Reply]

hahahaha!!!!oshin selalu bce kan buku tuk acha buke dinosor..buku free beli biskut mse acha kecik...smpai skg acha still ske ngn buku tue wpon dah koyak rabak!!hehehe!!

ezumie esbarisma berkata... [Reply]

heheh perghh mujur mak ezumie dulu cite pasal kisah2 nabi..hehehe.. dapat gak teladan huhuu...:D

cik sakura berkata... [Reply]

beauty and the beast xde ke..hehehe..bacalah novel chicken soup for the soul..byk peringkat usia boleh baca..

Fizalinolie berkata... [Reply]

Sebab tu sebaik-baiknya bacakan anak2 dgn bahan bacaan yang berunsurkan ilmiah dan teladan seperti cerita Para Nabi. Huhu.

el-janna berkata... [Reply]

huish masok akal gk ni

Atiey berkata... [Reply]

kebiasaanya org kafir ni baca buku kat anak sebelom tidur...pastu kita org nelayu ikutlah trend tu..sebenarnya kalau ikut sunnah nabi..bacakan doa sebelom tidur agar anak mendidik diri mereka sebelom tidur kena baca doa dulu n mengucap dulu..tapi kita ni mana nak ikut semua tu..buku cerita boleh dibaca tapi tgklah buku per?? ni kalau snow white la batman lah..tak ker ngigau budak tu..mcm mana nak mendidik anak2 mengikut sunnah..hemmm terpulang pada individulah.......just komen peribadi..kalau mummy,,sebelom danny tidur mummy bacakan ayt2 kuran supaya dia lena tidur setan tak ganggu..........

nice n3 dik...