Khamis, Mac 31, 2011

pelan-pelan kayuh...



ayat nie cukup femes dari membe aku, Kirin... pertama kali aku dengar pon pelik... 'pelan-pelan kayuh ???' kalo kayuh pelan-pelan, mana nak sampainya... dah macam siputla pulak kan... lembap... lambat... tapi bile difikirkan balik, ada makna tersembunyi kat ayat tue...


macam belajar naek basikal... tak terus pandai kayuh kan ??? memula naek basikal roda 4... masa tue pon kaki yang tolak basikal... lama-lama bila dah praktis, naek pulak basikal 2 roda... masa naek tue pon kayuh pelan-pelan jer... takut terjatuh... bile dah pandai sikit, barulah kayuh laju-laju dan siap bole wat willy lagi...

samalah macam berblog nie... kena mula dari bawah... belajar dari blogger yang dah lama... cedok ilmu kat sana sikit... kat sini sikit... tengok macamane cara dorang majukan blog dorang... dorang pon dulu mula dari bawah... nie baru buat blog sehari, dah berangan + hidung tinggi... tak baek macam tue...

bak kata pepatah :

buah cempedak di luar pagar...
ambil galah tolong jolokkan...
saya budak baru belajar...
kalo salah, tolong tunjukkan...

ingat ye...pelan-pelan kayuh...


p/s : malam nie malam jumaat... malam jumaat ada apa ???


;']

10 comments:

cik gege berkata... [Reply]

pelan-pelan kayuh..=)
mlm jumaat ada qiamulail...=p

cik gege berkata... [Reply]

pelan-pelan kayuh..=)
mlm jumaat ada qiamulail...=p

Cikin berkata... [Reply]

kita tlng laa sesama blogger ya (:

Noriz berkata... [Reply]

yup..pelan-pelan kayuh leh apply tuk byk situasi kan... yg penting kena sabooooo

♥WEIYDAWEINGWAFFA♥ berkata... [Reply]

hahaa.
konfius ni,.
pelan2 kayuh ni utk blog ke utk hape..hehee..
part last...amboiiii!!!
tp betul larr..slow2 kayuh lar...
kalo nak jadi fofular!!
baru puashati dan berbaloi - baloi..

salam singgah dr mummy weiyda!!
nice entry!!
keep it up blogging ya!

new netry : http://mummylovepink-lovely.blogspot.com/2011/03/kisah-cinta-sejatii-ko-ada-cinta-sejati.html

нαηιмQαtяυηηα∂α berkata... [Reply]

Pelan2 kayuh a.k.a jangan gelojoh hehe..

Malam jumaat ada semanis kurma ^.^

kay_are berkata... [Reply]

betul2.. sesaem kite blaja lagi ilmu2 yang ade kat dunia ni ye, jangan limu blog je.. =)

ArryCode berkata... [Reply]

Insyaallah... setiap perkara yang baik, tak cepat lambat akan dapat.. kesabaran tu penting..

storyfromme berkata... [Reply]

tolong menolong amalan mulia :)

afiqazizan berkata... [Reply]

haha taw xpe..pelan2 kayuh..tpi lambat macam siput la nnti.