Khamis, Mac 31, 2011

pakcik, pukul berapa sekarang ???



seorang pemuda dalam perjalanan kembali ke Kuala Lumpur dengan menaiki keretapi malam dan duduk bersebelahan dengan seorang pakcik berusia dalam lingkungan 50-an. setelah lama berdiam diri, sambil menguap, si pemuda bertanya kepada pakcik tersebut. "pakcik, pukul berapa sekarang?"...

korang mesti pernah tanya soalan ni kat sesiapa pon kan? dan selalunya mereka akan bagi jawapan... namun, kali ini sungguh di luar dugaan... pakcik tue wat dunno jer... mungkin pakcik nie kurang pendengaran kot... pemuda tue ulang tanya sebanyak tiga kali dan pakcik tue masih lagi diam...

pemuda itu mencuit orang tua tu dan bertanya lagi "saya hairan, mengapa pakcik tak jawab pertanyaan saya ??? apa salah saya pakcik ???

pakcik tue menoleh dan menjawab "bukannya pakcik tak mahu jawab tapi nanti kalo pakcik jawab, kita mesti akan bersembang tentang itu dan tentang ini dan akhirnya kita akan bertambah mesra... termanggu pemuda nie kejap... dia bertanya lagi "lalu apa salahnya kalau kita jadi lebih mesra ???"

pakcik tu berkata lagi "apabila kita bertambah mesra, ketika anak gadis dan isteri pakcik menjemput pakcik di Kuala Lumpur nanti, kita kan turun sama-sama. dan pakcik pasti akan mengenalkan kamu kepada mereka"... pemuda tue makin bingung... "jadi ???... tanyanya lagi...

"isteri pakcik orangnya baek sekali kepada semua orang, takut nanti dia mempelawa kamu ke rumah... nanti kamu akan mandi dan berehat di rumah pakcik dan juga makan di rumah pakcik... setelah itu, kamu bole menjadi rapat dengan anak gadis saya dan akan menjadi teman lelaki anak pakcik... lama-lama kamu akan menjadi menantu pakcik"...panjang lebar sungguh pakcik nie berceramah...

si pemuda yang tadi semakin bingung dan terus bertanya "pakcik, adakah kaitannya semua ini dengan pertanyaan saya yang pertama tadi ?"...
sambil berdiri pakcik tu pon menjawab dengan lantang sekali : "masalahnye ??? SAYA TAK MAHU MEMPUNYAI MENANTU SEPERTI KAMU...JAM TANGAN PUN TAKDEEE... CIKAI BETUL !!!"


p/s : hebat sungguh imaginasi pakcik nie...


;']

6 comments:

Nurnadrah berkata... [Reply]

woww..abesla sume laleki kne pakai jam tangan kalau nak jmpe pak mentua..haha

Violet Blue berkata... [Reply]

terkedu bace..
apekah??
kire yg pakai jam tgn tu sume kaya la?
yg tak pakai tu miskin la?
huhu~
pakcik tuh mmg la..
imaginasi melampau sgt..

Fizalinolie berkata... [Reply]

Wah! Susahlah lelaki kalau jumpa org tua yang terlalu demand gitu... hebat2 pakcik tu yer..

Ryo berkata... [Reply]

Pkcik..sy ada jam,amik sy jadi menantu.hahaha

♥WEIYDAWEINGWAFFA♥ berkata... [Reply]

hahaaa...adess!!
kernaamu jam tangan!!
tinggi tol imaginasi pak cik ni..
moral of da story:
lainkali sila pakai jam dinding
yang beso gedabak tuh..
hahahaa...
pandang jer nampak terus!! wkakaka..

salam singgah dr mummy weiyda!!
nice entry!!
keep it up blogging ya!

new netry : http://mummylovepink-lovely.blogspot.com/2011/03/kisah-cinta-sejatii-ko-ada-cinta-sejati.html

Oshin jamel berkata... [Reply]

hahahhaha~~~~lawak tol pkck tue.....ble die pk smapi gtu skali..bahye²..heheheh!