Isnin, Mac 14, 2011

di anak tirikan...




setiap kali kal0 negara luar di landa masalah... semua pihak tak sabar nak bagi bantuan... berpusu-pusu bahkan berlumba-lumba... siap buat sidang akhbar, masuk suratkhabar... tapi masih ramai yang terlepas pandang hal yang berlaku dalam negara sendiri...

Mak Munah selalu cakap benda nie terutama bila teng0k berita kat tv... ayat dia "rakyat luar laju je nak t0long...tapi kal0 rakyat sendiri susah"... bet0l jugak... bak kata pepatah 'kera di hutan di susukan, anak di rumah mati kelaparan'...

mana pihak-pihak yang berkenaan, bukalah mata dan peka dengan keadaan sekeliling... masih ramai rakyat kat negara ni yang menagih simpati dan belas ihsan... taklanlah bile dah mas0k dalam aduan rakyat atau bersamamu baru nak t0long k0t... takkan nak jadi macam pahat... nak kena ketuk dulu baru nak jalan...


p/s : berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul...



;']


4 comments:

risa berkata... [Reply]

kan kan kan..kalo nak nolong org tu tak menengok2 org dibelakang..ish ish ish

solo molo berkata... [Reply]

risa : tau takpe...ramai lagi 0rang dlm negara nie yg perlukan bantuan...

storyfromme berkata... [Reply]

betul tu.dorang lagi suke tolong orang yang boleh masuk media.biar orang ramai cakap dia bagos.tapi hakikatnye....

solo molo berkata... [Reply]

storyfromme : hakikatnya ??? hampeh...