Selasa, Julai 14, 2009

warisan rimba, kemensah part 1...

ari nie TEAM OUTING...best2...pukol 7.30 pagi aku dh bangon...mcm biase, call budak2 kejutkn dorg...mandi2 n then packing baju...pening pale jap ms packing tue...tp x bawak bnyk sbb agenda utama utk mandi manda n makan2 sajo...

pas abes siap2, aku g amek nana n izah kt setiawangsa...izah tido kt umah nana sbb senang nk gerak...aku ckp ngn izah yg aku amek dorg kol 8.30 pg...ingt jln baru dr wangsa maju teros ke setiawangsa...aku gerak kol 8:15 pg n 8:25 pg tue dh sampai...cepat gak...tp harusla dorg berdua x siap lg kan??? aku tggu dlm kete...sambil tue layan MP4 baru aku... mampu??? dlm kol 8:50 pg tue dorg muncul bersama2 beg n comforter sekali...very da makcik2 dua ekor nie...bercomforter bagai...naseb baek x bawak hair dryer sekali...barang kt0rg bertiga jer dh penohkan bonet blkg...pastu gerak amek apis tp smlm tue singgah macD tmn melati sbb nk tapau breakfast...beli 4 set sausage Mcmuffin n milo ais...


~ nana + macD breakfast ~

g amek apsi pastu gerak tggu yg lelaen kt depan muzium negara...kt0rg melantak macD dulu pastu bergambar...then, kete kak mid n kak ila sampai...kt0rg bergambar lagi depan zoo itu...



~ K.A.M.I ~

~ feena + apis + kak midah ~


~ aku + mereka ~


~ aksi candid ~

kemudian, kt0rg teruskan perjalanan utk ke rimba warisan...ms ngah drive tue, aku rs dh mcm berada kt luar kl...dengar bunyi air terjun...then dlm 30 min mcm tue, kt0rg sampai kt tempat tue...kt0rg sewa 3 chalet...2 utk lelaki n satu perempuan...


~ chalet warisan rimba ~

~ seksi ~


~ mereka ~

~ aku + kak ila + abg majoi ~

~ eko yg sentimental ~

~ herry + apis + isman ~


~ izah ~

ms kt0rg sampai tue, tuan punyer tempat baru pas bersihkan kolam air n ngah tadah air baru...jernih giler air die...memasing x sabar2 nk terjun...s0, mula2 kt0rg bawak barang memasing n bahan2 mknn n brg utk bbQ mlm kang...naseb baek feena bawak bekal nasik goreng...so, sblm terjun, kt0rg makan dulu...then tukar baju n teros terjun...mula2 ingt air tue sejuk...rupe2nyer z sejuk langsung...rs suam2 kuku mcm tue...syok giler mandi tiem tue...beli bola n main bola tampar...menyelam n selamkan budak...


~ ada budak kena campak ~


~ mandi manda ~

~ yeehaa !! ~

~ nana bersama mereka ~

~ aku + mereka ~

~ izah kena angkat ~

~ aku + isman + yanty + izah ~

~ nana bertapa dlm air ~

ms ngah mandi tue, tetibe ada satu bunyi kuat...rupa2nye buah durian jatuh atap kemudian mengelongsor ke jaring...so, dorg dapat mkn durian free...nyum nyum...




~ feena + eko melantak durian ~

~ durian ~

perot plak lapo...so, naek atas n sambong makan...
pas kenyang, memasing tido...aku, apis, nana, izah n feena tido kt beranda chalet...eko n abg majoi tido kt kerusi malas...yanty, isman n vicky tido kt sofa...yg penting time tue, semua tido ngn baju yg kt0rg dok pakai ms berendam td...ada kami kesah??? lupe nk inf, time nie kak midah, kak ila n meow2 xde sbb dorg turun bawah, beli ais batu n brg2 laen utk bbQ...lama jugak dorg turun bawah...adela dlm 2 jam kt0rg tggu...tue yg memasing bole tertido...lalala...



~ tido sebentar ~


~ kak ila n kak midah baru sampai ~

bangon tido, kt0rg sambong makan sblm terjun lagik...sblm tue perot aku lapo lagik...makan nasik goreng jap...


~ aksi makan melampau ~

~ abg majoi ~

mandi manda, bergurau senda n maen2 bola...then naek atas n bersihkan bdn sbb nk prepare utk bbQ mlm kang...tp, jam ms tue baru k0l 5:30 ptg...agak awal utk bbQ...so, aku baring2 kt kt kerusi malas sambil dgr mp4...apis n izah sambong tid0...nana aku x tau ke mana...yg laen ader yg tido n ade yg berendam lagik...



~ jagung oh jagung ~

~ apis tido lagi ~

puk0l 6:30 ptg, eko start bakar arang n bermulala acara bbQ kt0rg mlm tue...mula2 bbQ ayam, pastu sotong, udang, jagung...ms kt0rg ngah bbQ ayam, kak midah dpt call dr OM Shahrul yg die akan join kt0rg utk bbQ mlm kang...n ms ngah panggang jagung, OM sampai...nie kali kedua OM Sharul join tema outing kt0rg...1st time ms kt fraser hill...tp kali nie die dtg sorg diri...sementara yg laen d0k hidangkn mknn, aku, feena, izah, nana n meow2 dok sebok bbQ hotdog...pas siap, upacara makan beramai2 dimulakan...sembang2 sambil makan...pastu gelak2...

menu mlm tue:

ayam bbQ
sotong bbQ
udang bbQ
hotdog ayam + daging
jagung panggang
hasi himpit + kuah kacang
air sarsi + air oren


~ yanty malu2 ~

~ amboi2 ~

~ model nasi himpit mini ~

~ model bbQ ~


~ sesi makan beradab bersama OM Sharul ~

~ banyaknyer nasi himpit ~

~ lapo sgt ek? ~

selesai makan mlm tue, aku, kirin, nana, kak mid, abg majoi, eko n feena berendam dlm kolam lagi...ajak OM Sharul join, tp oleh kerana die x bawak baju spare, die x join...kt0rg layan maen bola tampar mlm tue...nana jadi pengadil tp asyik salah kire jer...ms tue jam dh puk0l 10 lebih...then OM Sharul mintak izin nk balik sbb bes0k die kena keje...thanks OM Sharul sbb dtg lawat kt0rg walaupon dh mlm time tue...tQ !!~

kt0rg sambong berendam dlm kolam...siap bergelak2 n maen2 bola...yg lelaen dok dlm bilik n bersembang...puas berendam, kt0rg naek atas n bersihkan badan...perot aku plak lap0...bantai makan nasi himpit + kuah kacang ngn ayam bbQ...alhamdulillah...kenyang...bolela tido ngn nyenyak mlm kang...


mood:
mandi manda
makan
makan

perot kenyang
senang
hati


;)


14 comments:

nana berkata... [Reply]

owh kalo makcik2 dua org yang meletops ni xbwk comforter,xtdo la jejaka2 yang 3 org tu n gadis sunti yang sorang tu tau ..harapkan ko ,merendek jew dalam bilik tu kan ???huhuhu ..ader we ols kesah ??cak..cak..cak..cak..cak..cak..cak..cak

solomolo berkata... [Reply]

nana: makcik2 melet0ps??? sapekah gerangan makcik itu..ooo, aku tau...nie mesti makcik acia pacific ngn makcik ciut kan???

Tanpa Nama berkata... [Reply]

bro, nice story..
leh bg tips ka..plan nak gi sane gak..
no contact warisan rimba de?

Tanpa Nama berkata... [Reply]

Bro, mmng nampak best. Dah tu tak jauh langsung dari KL. Tak pegi jungle trekking? Member aku pegi, somput, yg sorang lagi steady....bro, nak tanya, solat kat mana? Dlm chalet selesa dak? Wudhuk semua kat lua eh?

Kechik Itu Comel berkata... [Reply]

wahhh...tahniah la..entry ni jadi pilihan abg ben...=)

peNulis SeNjA berkata... [Reply]

tahniah bro hee

solomolo berkata... [Reply]

> Tanpa Nama : bole call no ni 019-3416195 @ 012-6902414 ...

solomolo berkata... [Reply]

> Tanpa Nama : solat bole dalam chalet... just bawak sejadah... nak whuduk bole tumpang kt umah tuan punya chalet... nak mandi pon bole... terbuka 24 jam...

solomolo berkata... [Reply]

> Nour Akmal : terharu nie... tQ Abg Ben !!!~

solomolo berkata... [Reply]

> waN Mohd Salim : tQ...

zacky786 berkata... [Reply]

durian ~ sedap yer.. hppy family... so sweet ~

solomolo berkata... [Reply]

> zacky ~786~ : kenangan terindah tue...

Belog Sambal Belacan berkata... [Reply]

terjah balek dari teratak abg ben...

solomolo berkata... [Reply]

> akutetapaku.com : nnt terjah lagi ye...