Sabtu, Jun 04, 2011

sebut tapi dengar lucah...



memang feberet Mak Munah baca paper kuat-kuat ye...
kekadang bole tergelak dengar dia baca...
sebab sebutan selalu salah...
kat paper tulis laen, dia baca laen...
kat paper tulis betul, tapi dia sebut laen...
itulah Mak Munah yang ku sayang...

semalam Mak Munah ngah belek paper Kosmo! ...
kan sekarang ni ngah heboh pasal virus e-coli...
Mak Munah tanya kat aku :
" Angah, ni macamana nak sebut? "
aku pon jawabla e-coli...
lepas tu Mak Munah cakap salah...
sebab dia dengar kat berita dalam tv sebut laen...
dorang sebut e-coli...
lepas tu ada sorang menteri ni sebut laen...
tapi ejaan masih sama > e-coli...

cuba korang bagi tau kat aku...
antara e-coli yang aku sebut...
ngan e-coli yang pemberita tu sebut...
dan e-coli yang menteri tu sebut...
yang mana satu betuk sebutan dia ???


jangan lupa UNDI ye...


p/s : ops.. terlebih sudah !!!~

15 comments:

i'm ezza haniza berkata... [Reply]

cara sebut "e - kolai " laaa...

haishhhhhhh........hahahahahahaha

psss..psss..bila nak double. solo molo je?

Dayana AZ berkata... [Reply]

amboi terlbih suda. haha ni berita mlm td ke ek?
terdengar jgk psl virus ni, ada psl biotechnology ea?
haha tak bpe pasan, nga twitter mse tgk berita.

Siti Suriani berkata... [Reply]

err.. tak tau sebut cane..haha

syarifahsidrus berkata... [Reply]

betul2 i'm hezza abiza. masa belajar dulu pun lecturer sebut e-kolai.hhaha

IdaNurFieyda berkata... [Reply]

e-kolai laa..tp kan virus tu dah xde nama atau ejaan lain ke?npe nak kna eja mcm tu?maluuu >_<

Izzat Nazmi Saiful Bahri berkata... [Reply]

sebutan dia "e-kolai" tp kenapa ejaan dia mcm tu... boleh kelirukan pembaca... haha~

anismelon berkata... [Reply]

ekolai...teringat mase belajar bio dolu dolu..weee..

bella_bumbum berkata... [Reply]

E-KOLAI. ahaha. canteen sekolah i kene kot benda ni dulu :D

Rozuan Ismail berkata... [Reply]

cara sebutan dia e kolai.tulisan je e-coli.bakteria paling popular =)

tia @ Ini Kisah Tia berkata... [Reply]

haha . macamana nak beza nih . hehe ..

Umar Faruq berkata... [Reply]

hahaha... aku pun da kompius skrg..

нαηιмQαtяυηηα∂α berkata... [Reply]

e-kolai! e-kolai! *penegasan* hehe..

Raja Syakirah berkata... [Reply]

hihihihihihihihihih
ade hadiah tak dari seberang???
=)

Atiqah Sa'ahiry berkata... [Reply]

e-kolai..nama die e-coli..sebut lain sikit..haahaa..

b a m b a m ' s berkata... [Reply]

den sebut "e-koli" jek..hahaha..