Isnin, Jun 13, 2011

DISIPLIN !!!



setiap manusia mesti ada target atau matlamat dalam semua aspek... tak kira hidup, kerjaya atau sebagainya... tanpa matlamat, susah untuk mencapainya apatah lagi untuk pergi jauh... dengan adanya matlamat itu, kita akan lebih bersemangat untuk mencapai apa yang kita mahukan... macam yang INI ...

tapi sebelum itu, kita harus mempunyai perancangan untuk mencapai matlamat itu... yang penting, perancangan yang kita rancang itu haruslah realistik dan boleh dicapai... jangan membuat perancangan yang kita sendiri tak boleh capai... nanti diri sendiri yang kecewa...

bila dah ada matlamat dan perancangan, kita kena pastikan diri kita sentiasa bersedia... cuba sedaya upaya untuk capainya... jika terjatuh, bangkit semula... kumpul segala kekuatan yang ada... jangan hangat-hangat taik ayam je... yang penting, kena ada DISIPLIN !!!~

jangan lupa > usaha + doa + tawakal...

' letakkan sesuatu target, kemudian bina perancangan ke arahnya... yang menentukan ianya bakal berjaya dicapai atau tidak ialah DISIPLIN!... '


p/s : S.E.M.A.N.G.A.T !!!~

19 comments:

izyan yasmin berkata... [Reply]

disiplin disiplin :)

solomolo berkata... [Reply]

@izyan yasmin ya betul !~

mas saari berkata... [Reply]

betul tu...
dengan berdisiplin ia akan mendidik kita untuk jadi lebih bersemangat!

afiqazizan berkata... [Reply]

betul tu bro..disiplin amat penting dalam kehidupan manusia.

Andrik McVean berkata... [Reply]

disiplin is one of the factors to be succeed

shahjiehan berkata... [Reply]

ye benar... disiplin itu sgt penting...


dalam islam juga sgt menitik beratkan ni, contoh mudah solat, puasa...


xperlu huraikan... hang pon taw kan.. hehehhe

cik pulau berkata... [Reply]

betol.. disiplin tu penting..
dan kena istiqamah dalam melakukan sesuatu perkara..

Doa+usaha+ikhtiar+tawakal=DUIT

Ninie Dora berkata... [Reply]

displin itu bgus utk msa depan :)

singgah sini..

entry trbaru http://kisahniniedora.blogspot.com/2011/06/cinta-stiletto.html

MerLe berkata... [Reply]

hidup kena ada disiplin diri..

puanbee berkata... [Reply]

betul semua tu akk sokong hehe

solomolo berkata... [Reply]

@mas saari setuju ngan akak...

solomolo berkata... [Reply]

@afiqazizan betol !~

solomolo berkata... [Reply]

@Andrik McVean rite...

solomolo berkata... [Reply]

@shahjiehan setuju... kena berdisiplin dalam setiap perkara...

solomolo berkata... [Reply]

@cik pulau jangan sekejap buat, sekejap tidak...

solomolo berkata... [Reply]

@Ninie Dora ya betol...

solomolo berkata... [Reply]

@MerLe barulah kita bole berjaya dalam hidup...

solomolo berkata... [Reply]

@puanbee saya pon sokong jugak...

Sunah Mohammad berkata... [Reply]

kene disiplin gak ni siapkan master... T_T