Sabtu, Mei 14, 2011

BEN ASHAARI UCAP SELAMAT HARI GURU...



sila klik banner untuk sertai...



Latar Belakang Pendidikan :

1995
  • Tadika Comel

1991 - 1996
  • Sekolah Kebangsaan Kampung Baru, Kuala Lumpur
  • Sekolah Rendah Agama Tengku Ampuan Jemaah
  • Malam belajar mengaji di Masjid Jamek Kampung Baru

1997 - 2001
  • Ma'ahad Al-Aziz, Parit, Perak

2002 - 2005
  • Universiti Teknologi MARA [UiTM] Segamat, Johor

Cikgu yang masih ingat sampai sekarang :

Sekolah Rendah :
  • Cikgu Besar Hanafiah - pernah penampar budak sebab tak nyanyi lagu Negaraku masa perhimpunan...
  • Cikgu Zainol - cikgu paling sporting masa kelas 4A2...
  • Cikgu Azmi - guru kelas masa darjah lima
  • Cikgu Khamsiah - cikgu matematik
  • Cikgu Azian - guru kelas masa darjah 6...

Masa Ma'ahad :
  • Uztas Nizar - Pengetua... ada title Dr. Rounders sebab dia belajar kat Indonesia...
  • Ustaz Salim - graduan dari Kuwait... suka bila dia jadi imam dan baca khutbah Jumaat... suami kepada Cikgu Jamaliah...
  • Ustaz Jalil - seorang yang suka senyum...
  • Ustaz Nazri - Ustaz paling tinggi kat Ma'ahad... lulusan Al-Azhar...
  • Arwah Ustaz Kudus - Ustaz ni je yang takkan kejut aku kalo aku tertedo dalam kelas dia... Al-Fatihah
  • Cikgu Jamaliah - seorang yang sangat sopan dan pemalu... bole dikategorikan sebagai perempuan melayu terakhir... Isteri kepada Ustaz Salim...
  • Cikgu Nora - cikgu angkat masa kat Ma'ahad... hehe...
  • Cikgu Zaiton - cikgu matematik yang aku rapat masa kat Ma'ahad...
  • Ustazah Puteri Awatif - 1st time Ustazah ni datang mengajar, dia pakai purdah... semua budak rasa laen macam... dia ni kecik dan comel je... suami dia yang beso... Lulusan Al-Azhar...
  • Cikgu Asmah - cikgu paling soft-spoken... mengajar subjek sains... cikgu ni Bendahari sekolah...
  • Cikgu Salasiah - rumah dia kat belakang sekolah je... dia ajar subjek Kemahiran Hidup... suka makan kueh vaddei dia... sedap...
  • Cikgu Salamiah - cikgu paling season kat sekolah... dia ajar subjek geografi... cara dia bercakap memang laen dari laen... cermin mata besar dia memang trademark...

Masa Universiti :
  • En Burn - pensyarah paling sempoi... selalu tak peningkan kepala student2...
  • En Azmi - lecturer paling putih yang menjadi kegilaan student pompuan...
____________________

mereka inilah antara pendidik yang aku ingat sampai sekarang... dan mereka semua yang tidak disebut nama di atas atas sebab-sebab pertambahan usia yang menjadikan aku sedikit hilang ingatan... aku ingat mereka dan subjek apa yang mereka ajar cuma tak ingat tang nama tu je... jasa dan pengorbanan anda semua amatlah saya hargai... jutaan terima kasih kepada anda semua...


SELAMAT HARI GURU !!!~


tak lupa jugak kepada :

Sir Shahe
Cikgu eQbal


p/s : guru umpama lilin yang membakar diri...


5 comments:

Haris Kaito berkata... [Reply]

dari blog abg Ben...
jom singgah blog sy...
follow lebih baik...he3...

JOM TERJAH SINI!

Yana berkata... [Reply]

hahah...memang betul...skrg istilah itu boleh di pakai...hehehh Guru umpama lilin yang membakar diri...istilah itu amat dalam maksudnya....bagi para guru spt kami...

cieda koike berkata... [Reply]

hai3..singgah dari bog abg ben:)

aida4eva berkata... [Reply]

guru mencorak insan..sygi guru anda.. :)

http://aida4eva.blogspot.com

Burung Merah berkata... [Reply]

cikgu azian ke cikgu arian..?hehe