Ahad, April 24, 2011

nak bagi ke tak bagi ???



pernah tak masa korang ngah makan kat kedai tepi jalan atau restoran, akan ada seorang lelaki atau wanita memimpin seorang lelaki atau wanita yang kurang upaya dari segi penglihatan ??? apa reaksi korang ??? berdiam diri ??? buat-buat sebok ??? mengata dalam hati ???


" tak abes-abes muka yang sama je..."

ni takde laen, nak duit lah ni..."


pernah tak korang letak diri korang kat situasi tu ??? kalo tak pernah, sila bayangkan ye... apa yang korang rasa kalo orang laen cakap macam tu kat korang ??? mesti korang rasa malu dan sedih kan ???

senang je... kalo korang rasa nak bagi, korang bagilah... tak sikit, banyak... tak banyak, sikit... kalo bagi tu biarlah ikhlas... tak guna korang bagi tapi lepas tu korang dok mengata dorang... buat baik tapi lepas tu buat jahat... betol tak ???


p/s : renung-renungkan dan selamat beramal...


6 comments:

iz berkata... [Reply]

cikgu saya pesan,hak kita utk memberi..bagi jela.insyaallah x muflis.haha

cik sakura berkata... [Reply]

yang penting biar ikhlas..tgn yg memberi itu kan mulia..

aslann berkata... [Reply]

betul tu...nak bagi kene ikhlas, tak perlu fikir sama ada diorang tu sindiket or memang betul2 buta/cacat. tu antara die dgn ALLAH, yg penting kite bagi niat kerana ALLAH :)

solo molo berkata... [Reply]

> iz : betol kata cikgu tue...

solo molo berkata... [Reply]

> cik sakura : niat itu penting...

solo molo berkata... [Reply]

> aslann : setuju sangat2 !!!~