Selasa, April 05, 2011

mengajar sampai membunuh ???



zaman dulu, bila mak ayah hantar anak ke sekolah... siap pesan kat cikgu tu lagi kalo nak rotan anak dia pon, rotanlah... supaya dia cepat belajar... tu dulu-dulu punya cite... zaman sekarang punya cite, bile guru rotan murid sebab kesalahan yang murid lakukan, mak ayah terus gi balai polis wat laporan dan siap saman lagi... tu zaman sekarang punye cite...

bacalah berita harian

kes terbaru seorang budak 7 tahun meninggal dunia dipukul cikgu a.k.a warden asrama gara-gara duit 7 hengget... bile baca dalam akhbar dan berita, rasa mendidih je darah ni... Mak Munah pon sakit hati... takkanlah sampai begitu sekali nak ajar atau didik anak murid ??? takkan sampai nak belasah kot ??? banyak lagi cara dan pendekatan yang lebih sesuai...

saya suka kosmo !

bayangkan kalo orang laen pukul anak kita... apa yang kita rasa ??? marah ??? sakit hati ??? macam tu jugalah yang dirasa oleh mak ayah anak yang dipukul tue... sebelum nak naek tangan kat orang laen, sila pikit 48 kali ye... akai takda ka ???


" sayang anak tangan-tangankan...
sayang murid, bunuh-bunuhkan ???


p/s : teringat kena rotan cikgu ngan pembaris kuning yang panjang sebab tak pass jawab kuiz matematik...


;']

5 comments:

Lieynanilaz berkata... [Reply]

zaman dah berubah...zaman laa anak tak leh kena jentik pun..:)

Ana Montana berkata... [Reply]

susah jugak jadi cikgu..
ermphhh

cikceriacorner berkata... [Reply]

macam2..kan skrg ni...

yg penting keikhlasan utk mengajar..

afiqazizan berkata... [Reply]

zaman da moden bro..skunk ni kdg2 cikgu pun lebih2 lak dari murid.

storyfromme berkata... [Reply]

mentalbetul cikgu tu.kalau dulu takde pon kes murid mati kena belasah dengan cikgu.