Jumaat, Ogos 19, 2011

kesembilanbelas Ramadhan...



zakat dah bayar ke belom ???
kalo yang dah bayar tu, Alhamdulillah...
mana yang belom lagi, percepatkanlah...
jangan tunggu akhir waktu baru teringat nak bayar...



Mengapa Wajib Membayar Zakat ???

Zakat adalah salah satu daripada rukun Islam yang lima. Ianya diwajibkan ke atas tiap-tiap orang Islam yang cukup syarat-syaratnya. Rukun yang lain ialah Syahadah, Sembahyang, Puasa dan Haji ke Mekah. Zakat adalah diwajibkan ke atas Muslim yang layak untuk membantu golongan-golongan yang memerlukan bantuan. Zakat mula diwajibkan pada tahun kedua Hijrah..


sumber : http://www.zakat.com.my/


p/s : saling ingat-mengingati...

26 comments:

mas saari berkata... [Reply]

sama2lah kita saling ingat mengingati ye..

peachippo berkata... [Reply]

naseb baek dlm tangungan lagii..hehehe :P

Lan Bingka berkata... [Reply]

lum bayar lagi ni.. minggu depan kena kasi settle..

MerLe berkata... [Reply]

bayar la pada yg belum..org kte zakat boleh mensucikan harta kita..harta kita akan lebih berkat

::sy msih dlm tanggungan..::

Cik Bambam berkata... [Reply]

abg den dah bayarkan.. :P

solo..tq for kad raya! cantek nok!nnt nak gantung kat umah! ahahhaha

shandye. berkata... [Reply]

abah tolong bayar. masih dlm tanggungan. hehehe....

imah berkata... [Reply]

imah budak kecik lagi ^^ heheh

solomolo berkata... [Reply]

@mas saari betul tu Kak...

solomolo berkata... [Reply]

@peachippo oklah tu...

solomolo berkata... [Reply]

@Lan Bingka set reminder dlm hp tu....

solomolo berkata... [Reply]

@MerLe setuju !~

solomolo berkata... [Reply]

@Cik Bambam gantung jangan tak gantung ye...

solomolo berkata... [Reply]

@shandye. owh...

solomolo berkata... [Reply]

@imah memanjang kecik dia ek...

C i k P i p i T e m b a m berkata... [Reply]

kita pon still dlm tanggungan lagi . hikhik . ehh stay wangsa melawati ye ? kita stay dekat Setiawangsa . huhu . and kita baru follow awokk :)

Puan Kutu berkata... [Reply]

blom bayo lg..en suami tanggung!hehe..

Encik Din berkata... [Reply]

kocek-ko boleh bayarkan untuk aku tak?hahaha

cik pulau berkata... [Reply]

bawah tanggungan lg..^^,

Ajeyy Rawk berkata... [Reply]

salam ziarah :)
jemput laa datang jenguk entry terbaru saya yer .. :D

http://ajeyyrawk.blogspot.com/2011/08/hasil-edite-gambar-dengan-picnikcom.html

ariana berkata... [Reply]

Insyaallah, cik abg dah bayar. alhamdulillah.:)

solomolo berkata... [Reply]

@C i k P i p i T e m b a m dah dekatlah tue...

solomolo berkata... [Reply]

@Puan Kutu pesan kat en suami cepat2 gi bayar ye...

solomolo berkata... [Reply]

@Encik Din banyak cantik muko ko...

solomolo berkata... [Reply]

@cik pulau oklah tu...

solomolo berkata... [Reply]

@Ajeyy Rawk Insya Allah...

solomolo berkata... [Reply]

@ariana Alhamdulillah...