Selasa, Ogos 09, 2011

kesembilan Ramadhan...


1997...
teringat kisah semasa Ramadhan...
masa tu baru tingkatan satu sekolah asrama...
baru beberapa hari Ramadhan berlalu...



satu sekolah kecoh...
pelajar perempuan kena histeria...
histeria di bulan Ramadhan...
bayangkan ye...

beberapa pelajar lelaki dipanggil...
untuk azan di setiap penjuru asrama perempuan...
semasa melaungkan azan, terketar-ketar lutut...
suara antara keluar dan tidak...
bayangkan ye...

malam tu jugak dan malam-malam seterusnya...
susun tilam atas lantai untuk tedo berjemaah...
yang untung siapa tedo di tengah...
yang rugi siapa tedo di hujung...
bayangkan ye...


p/s : pengalaman pertama tengok perempuan kena histeria...
siap ada aksi kucing lagi...

16 comments:

diya berkata... [Reply]

1997 tingkatan satuu ? sy baru darjah satu mase tu hihihiiii.

histeria ni dah jadi mcm benda biase kalau skolah berasrama, kalau tak penah alami/tengok mmg peliklah. dlu mase dok hostel, dak bilik dua kali histeria.

solomolo berkata... [Reply]

@diya memang benda biasa cuma agak pelik jika berlaku dalam bulan Ramadhan...

Cik Bunny berkata... [Reply]

tak mustahil orang kena histeria di bulan ramadhan.

♥NuR SyAFiQah♥ berkata... [Reply]

aku pon penah tengok pompuan kene histeria..satu dorm tido sekatil..haha

mas saari berkata... [Reply]

1997 akak baru masuk UiTM...

kat asrama memang biasa kes2 histeria ni!

Puan Kutu berkata... [Reply]

haha lelaki pun penakut ka?bulan puasa setan kena ikat la..hehe..

abah khalisha berkata... [Reply]

bulan puasa pun ada eh kena histeria

solomolo berkata... [Reply]

@Cik Bunny owh...

solomolo berkata... [Reply]

@♥NuR SyAFiQah♥ tau takpe... yg lelaki pon sama ye...

solomolo berkata... [Reply]

@mas saari seingat sy, masa form 1 tu yg selalu kena histeria... start form 2 smpi form 5, dah takde...

solomolo berkata... [Reply]

@Puan Kutu hahaha... takut lite2 ye...

solomolo berkata... [Reply]

@abah khalisha tu yg pelik tue...

b a m b a m ' s berkata... [Reply]

setan bukan kena ikat.. dia cuma xleh hasut kita buat jahat je... wuwuuu.. bulan2 pose pon ada antu :|

Muhammad Burn berkata... [Reply]

bulan puasa pun ada je hantu2 nih...

solomolo berkata... [Reply]

@b a m b a m ' s tuela pasal... dahla 1st time dok asrama... adoyai !~

solomolo berkata... [Reply]

@Muhammad Burn fenin2...