Ahad, Mac 20, 2011

BEN ASHAARI : TERIMA KASIH IBU !




segmen terbaru dari blog En Ben Ashaari...
segmen yang menyentuh hati...
aku pasti blogger yang laen p0n sama...
sayang Mak Munah !!!


~ inilah Mak Munah saya ~


Ceritakan satu kenangan yang paling anda tidak dapat lupakan ketika bersama ibu anda .. Tak kira manis , sedih , pahit atau apa saja yang ingin anda kongsikan .. Mesti lebih dari 100 patah perkataan...

nie merupakan pengalaman sebenar yang mak cite kat aku... masa tue sek0lah asrama kat Parit, Perak... kal0 tak silap masa tue form 1 atau form 2... balik bercuti ke kuala lumpur... dari parit, naek bas transnasi0nal dan turun ke hentian puduraya... sampai kat KL hujan punyelah lebat... mak dah pesan tunggu kat platform sebab mak ayah datang amek... mak cite masa dia ngah jalan kaki ke hentian puduraya, kaki mak terperosok dalam longkang... bukan longkang yang kecik yer... ayah ngah tunggu dalam kete... masa tue hujan lebat dan mak tak perasan yang longkang tue takde batu alas sebab air dah bertakung... mak terperosok paras hampir ke paras pinggang... air plak ngah deras dalam longkang tue... payung dah hilang ntah ke mana... naseb baek tangan cepat berpaut dan mak cepat bangun... masa tue plak takde orang lalu lalang sebab hujan... syukur Alhamdulillah... mak cakap kalo lambat, mesti mak dah kena bawak arus... sejak dari tue, pesan kat mak tak perlu jemput kat hentian puduraya bila balik bercuti ke KL... sampai sekarang ada parut kat kaki mak... Angah minta maaf bebanyak sebab selalu susahkan mak... Angah sayang kat mak sangat-sangat !!!~


Antara ibu dan ayah , siapakah yang anda lebihkan ? hehehe...

aku pilih mak... kalo tanya soalan yang sama kat abang ngan adik aku, dorang p0n akan pilih yang sama... lebih rapat dan selesa ngan mak dari kecik sampailah bes0 panjang nie... tapi ngan ayah p0n sayang jugak...


Apakah anda sanggup tinggalkan ibu atau ayah anda di rumah orang tua ?

selisih malaikat 44... tidak sesekali ye... jangan cakap nak tinggalkan, nak pikir nak hantar kat sana p0n tak pernah... apa punye anaklah yang sanggup wat macam tue... cume lately nie selalu terpikir apa yang akan jadi kalo mak pergi takde... Ya Allah Ya Tuhanku, Kau panjangkanlah umur kedua orang tua ku... Amin...


Pendapat anda mengenai anak anak yang sanggup bercakaran merebut harta pusaka orang tua mereka...

nampak sangat dorang lebih sayangkan harta pusaka mak ayah... cubalah kalo berpakat adik beradik untuk sedekahkan harta pusaka mak ayah ke umah anak yatim, sedekahkan kat masjid... dapat jugak pahala kat mak ayah... bekalan mereka ke dunia sana...


p/s : ibu... ibu... engkaulah ratu hatiku...


;']


16 comments:

Nurnadrah berkata... [Reply]

suke..and gudluck!^_^

saya YANA berkata... [Reply]

amin..semoga kedua ibu bapa en.solo molo ni dipanjangkan umo.. begitu juga ngn mak Yana.. amin..

Zanna Orked berkata... [Reply]

IBU, IBU kau sentiasa menjadi RATU hati ku jua. (: NICE awak. (:

mizz caramel berkata... [Reply]

it's not my mom la yang pass away...huuhuh...

btw, rock ah mak awak..hehehhe

solo molo berkata... [Reply]

> Nurnadrah : tenkiu...

> saya YANA : Amin...

solo molo berkata... [Reply]

> Zanna Orked : tQ awak...


> mizz caramel : padanla rasa tak sedap ati jer...sorry ye...

afiqazizan berkata... [Reply]

nice bro..tapi kesian kat mak kau bro..ada parut lagi kat kaki dia.

solo molo berkata... [Reply]

> afiqazizan : tak takpe...dahla mak wa putih...

Mira Amirudin berkata... [Reply]

nice entri!
sayangilah mak ayah dan balas jasa mereka ok?;)

♥♥P.i.n.K.y MoMMa♥♥ berkata... [Reply]

mak munah kamu cumel!
demi anak yg tersayang ada parut di kakinya..
minta di jauhkan kata2 kita yg dpt meninggalkan parut di hatinya..

DgurLinReD berkata... [Reply]

ibu segala-galanya.. kim salam ibu!! :)

Bella Bell berkata... [Reply]

betol2...derma kat rumah anak2 yatim pon dapat gak pahala 2 kat mak ayah kita...setuju!hehee

Dda Ly berkata... [Reply]

saye pon..sayangg ibu abah saye..:)

meh ke rumah..
~little newborn~
keep in touch ye..♥♥♥

mas saari berkata... [Reply]

salam singgah
comelnya mak dia!

Diari-Selebriti-Mama berkata... [Reply]

singgah dari segmen BA^^

sebab pengorbanan ibu itulah maka Allah menyuruh kita melebihkan ibunya
sayang tak sempat nak join segmen ibu

jemputlah singgah
http://mamaglamdiva.blogspot.com/2011/03/love-sweetheart-ben-ashaari-vs-arnold.html

anis h.e.p.i berkata... [Reply]

thanks doakan arwah mak sy..:)

so hargailah ibu anda selagi masih bernyawa..xcm sy..ade ayh je..:(..

follow anda...:)