Khamis, Mac 17, 2011

antara warung, mamak, kopitiam dan kafe kopi mewah...



kat mana k0rang sarapan ??? kat mana korang suka lepak untuk bersembang ataupun berkumpul dengan geng k0rang ??? kedai tepi jalan ??? kat mamak ??? kat kopitiam ??? atau kat kafe kopi mewah ??

sesetengah 0rang merasa jijik jika menjejakkan kaki kat warung... mereka rasa kurang selesa... takut status jatuh... ade plak yang memang tak bole dipisahkan dengan mamak... dah macam ketagih... yang ke k0pitiam plak mahukan suasana yang lebih selesa... yang ke kafe kopi mewah rasa diri mereka lebih berharga... kononnya untuk menjaga status...

terus terang, aku lebih selesa ke warung ataupun mamak... sesekali ke kopitiam... tapi yang kopitiam tue sekarang dah jarang... cuma sedikit kek0k bile melangkah ke kafe kopi mewah... terasa janggal... terasa macam rusa mas0k kampung... secawan kopi berharga lebih dari 5 hengget... bukannya tak berduit... ada je duit tue... cuma rasa macam membazir je... kal0 nak ikut selera anak tekak, sampai bile p0n takkan puas... kan ???

apa-apa pun tue semua ikut selera masing-masing... sendiri punya duit, sendiri mahu ingat... jangan nanti bile hujung bulan, sarapan teh 0 cicah biskut lemak, lunch ngan dinner tajaan mee magee udahlah ye...



p/s : suke makan kat kedai akak 36... order nasi goreng kampung telur mata baru RM5... siap b0le 2 orang... sharing is caring kan ???


;']


22 comments:

storyfromme berkata... [Reply]

semua tempat tu same je.berikan makanan untuk kita supaya kenyang :)

ayuhidayu berkata... [Reply]

ayu lak xkesah mane2...janji kedai makan tu xkotor dan servis pon baek punye..!!
salam singgah solo molo..hehe

Wahida Nasution Thakhrim berkata... [Reply]

warung dan mamak memang tempat kegemaran.. kalau kopitiam dan kafe kopi mewah tu sekali sekala aje..
betul juga cakap ayuhidayu, yang penting tak kotor dan servisnya baik..

afiqazizan berkata... [Reply]

tak kisah kat mana pun..asalkan servis baik dan tempat tak kotor..ade lalat la.

MIMIE AIZA berkata... [Reply]

makan ni sama je... ngada2 je lebih.. hahah

solo molo berkata... [Reply]

storyfromme : kan... per0t kenyang tu paling penting...

solo molo berkata... [Reply]

> ayuhidayu : tue memang penting... kal0 tempat makanb tue grand tapi servis K.O, babailah jawabnye...

solo molo berkata... [Reply]

> Wahida Nasution Thakhrim : sokong !!!~

solo molo berkata... [Reply]

> afiqazizan : bab lalat tue memang tak suke...

solo molo berkata... [Reply]

> MIMIE AIZA : ngada2 je lebih ??? i l0ike !!!~

faa rosli sulaiman berkata... [Reply]

opkoz kat warung n mamak...

santai beb....nk mkn bnyak pon xkesah...

sebab murah..hehehehehe

solo molo berkata... [Reply]

> faa rosli sulaiman : tau takpe...murah + sedap + happening !!~

wawa azam berkata... [Reply]

wawa ank selangor menjengah disini... :) ermmm xkisah pon mkn ne2 janji halal n xkotor n berpatutan :)

solo molo berkata... [Reply]

> wawa azam : hai anak selang0r...

Kamarul Adli Bachek berkata... [Reply]

aku tak kisah mana-mana pun... asalkan kau yang bayar.

solo molo berkata... [Reply]

> Kamarul Adli Bachek : k0mmemang kan Kama...

Lizzie Yasmin berkata... [Reply]

waktu studi dulu .. lepak kt mmk tepi longkang jer.. mmg stylo..

solo molo berkata... [Reply]

Lizzie Yasmin : kan ??? tepi l0ngkang p0n tepi l0ngkangle...asalkan layan...

♥WEIYDAWEINGWAFFA♥ berkata... [Reply]

xkira mana2 janji murah dan sedap!!

hi fwenz!! keep it up blogging ya!! Kalo free meh ler singgah my blog..--> mummylovers blog

solo molo berkata... [Reply]

> ♥WEIYDAWEINGWAFFA♥ : suke makan ek ???

penaGlow berkata... [Reply]

alloo solo molo....mkn kt kedai ke tu??? :)

solo molo berkata... [Reply]

> penaGlow : ari nie makan kt umah Mak Munah jer...