Ahad, September 19, 2010

umah terbuka Mak Munah...




tarikh: 18hb sept 2010 [sabtu]
masa: 1:30 ptg - 11 malam...
tempat: Umah Mak Munah,
Wangsa Melawati...



ari tue mak decide nak buat umah terbuka...
awal2 lg mak dah bgtau kt sedara mara...
kalo nak rasa makan sedap2, sila datang pada tarikh yg ditetapkan...
bukannyer ape...
sebab mak aku cakap, kalo nak penat...
biar penat bet0l2...
biar penat dalam sehari...
senang...

so, pagi tue kt0rg 5 beranak d0k sebok kemas umah...
luar dalam...
atas bawah...
semua dikemaskan...
mak mmg sebok kt dapur...
adik aku tolong mak potong sayur2 utk laksa johor...
ayah ngan bulat dok sebok angkat meja n kerusi letak kt luar...
aku sempat lg buat kek c0klat...
utk hidangan sampingan kepada para tetamu...
mak buat laksa johor...
bagi aku tue laksa joh0r paling sedap yg aku makan...
c0mpare ngan tempat2 laen...
Mak Munah mmg terbaek !!!~
lgp0n ade sepupu reQuest mak buat laksa johor...
nasi beryani mak 0rder kt mak uda...

0rang pertama datang, Mak Uda & family...
sebab dorg bawak nasi beryani yg mak tempah...
kemudian ramai yg datang...
yg penting mmg x menang tangan...
sampai satu part umah penuh luar dalam...
ade yg datang rombongan 5 bijik kete...
mak siap celurkan spagethi ngan kuah laksa johor...
standby takot2 tak cukup...
air dah bape kali refill...
kek c0klat takyah cakap...
L.I.C.I.N !!!~
sampai ade yg tanye kt mak "Kak Munah, kek coklat ade lg tak???"

hati aku rasa happy bile...
buah hati datang...
membe2 masa keje kt celcom pon datang...
terima kasih yer sebab sudi datang ke teratak hamba yg tak seberapa tue...
hahaha...

tp yg penting puas hati...
tak sangka ramai yg datang...
cuma kesian kt mak sebab penat nak sediakan laksa johor...
mak siap cakap yg tahun nie tahun last mak buat umah terbuka...
janganlah macam tue mak...
tahun depan kita buat lagi yer...
kita tempah katering jer...
hahaha...

malam tue satu family dok sebok kemas umah...
basuh segala pinggan mangkuk...
mangkuk belanga...
cawan gelas...
sudu garfu...
fuh..memang penat...

last2 aku dok tergolek kt ruang tamu...



B.E.S.T + P.E.N.A.T = B.E.R.B.A.L.O.I.2....



;)


0 comments: